Samtal på lunchen

Så jag är den på jobbet som hellre sitter och lyssnar när andra
pratar än att själv bidra i olika diskussioner, förutom någon gång då å då.

Det mest bissara samtalet idag måste ha varit om fiskbullar.
A,B & C sitter och pratar i vid bordet brevid mig, och ungefär
såhär kommer jag i håg samtalet....

A- Hur gör man fiskbullar?
B- Jag vet inte........
A- Men spritsar man ut dom?
B- Eller så hackar man dom i bitar, dom brukar ju vara rätt kantiga....
C-Dom brukar vara runda?
B- Men om man spritsar dom så borde dom ju vara plattare på ena sidan....

En annan på jobbet, kille D (talar ett mellanting av spanska,norska och svenska) kommer också in i fikarummet...

A- D hur gör man fiskbullar?
D- Ballebullar?
A- Va?
D- Ballebullar ( och formar med händerna en boll som är mycket större en än fiskbulle och börjar
prata om att det är fläsk i dom och sätter sig vid sitt bord )
B- Sa han att det var fisk i dom?
A&C- Nä fläsk.....
A- Men D hur gör man fiskbullar, spritsar man dom eller hackar man dom?
D- Fiskebullar, man rullar me händerna
B- Haha fan va jobbigt att göra alla för hand
A- Men D gör man det när det är massproduktion?
D- Öhmm....maskiner...
B- Jag tror inte han vet heller....

Sen var rasten slut och vi vet fortfarande inte hur dom gör fiskbullar i massproduktion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0