Nyårsafton



Så nu har det blivit -09, tiden har gått så fort och det känns inte som om man sjorde något under hela -08.
Men när jag tänker efter så hände det ju några viktiga saker i mitt liv.

  1. Jag blev sambo för första gången (om man inte räknar med min lillasyster) med min Jonas som flyttade in i Juni.
  2. Åkte till England, första gången jag har åkt utomlands själv och jag hade det jätte trevligt hos Annika:-)
  3. Köpte Chessy, som jag hoppas kommer finnas i mitt liv i många år
Men hur firade jag nyårsafton i år? Jo det blev en rätt lugn kväll med trevligt folk. Jag och Jonas bjöd ju på mat och fördrink hemma hos oss. Alla började äta vid 19.00 och när vi hade ätit allt så blev det Guitar hero och Singstar:-)
Glömde bort att nämna att en av Jonas kompisar som var bjuden hade tagit med sig efterrätt som var en chokladkaka.
Den var jätte god, men jag tog på tok för mycket grädde så blev lite illamående.....

I alla fall.....Runt halv 12 började vi traska mot badhusparken för att se på fyrverkerierna. Med oss hade vi alkoholfri cider så att vi alla skulle kunna ha något att skåla på. Det roliga var att när vi skulle skåla så hade cidern frysit lite så vart lite sorbe känsla över det hela, jätte gott blev det:-) Det som förstörde firarkänslan rätt mycket var att man på andra sidan sjön, alltså på Frösön så kunde man se att det brann rätt så rejält på ett ställe. Det såg ut som om det var en lägenhet som brann just då men när jag gick in på op.se idag så kunde jag läsa att det var en skola. Är ju inte bra det heller men då var det ju i alla fall inga människor som hade skadat sig eller blivit av med sitt hem.....

Men runt halv 1 så gick Jag,Jonas,Sandra och Mulle hem till oss eftersom Jonas skulle börja jobba 12.00 idag. Vi kom hem såg lite på tv och sen blev det soffan för Sandra och Mulle och sängen för mig, Jonas och Chessy....

Det var den här nyårsaftonen:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0